Zepsuta drukarka nie jest niczym szczególnym. Niestety, sprzęt tego rodzaju ma tendencje do psucia się i to często w najmniej oczekiwanym momencie, gdy zależy nam na wydrukowaniu ważnego dokumentu. Jeżeli ochrona gwarancyjna dla drukarki już się zakończyła, w takiej sytuacji rozwiązania są dwa – naprawa samemu lub z serwisem.
Zepsuta drukarka nie wróży niczego dobrego. Zanim jednak zadzwoni się po serwis, warto sprawdzić, co może być przyczyną problemu. Czy jest ona związana z oprogramowaniem, czy też może dotyczy samego sprzętu? Dzisiaj, z dostępem do internetu, można wyszukać on-line w kilka chwil rozwiązania mniej skomplikowanych problemów ze sprzętem. Nierzadko publikowane są one również na stronach producentów.
Kiedy warto wybrać serwis?
Niestety, nie zawsze samodzielne działania przynoszą oczekiwany rezultat. Może okazać się, że problem jest znacznie bardziej złożony i konieczna będzie naprawa drukarki w serwisie. Wtedy, gdy minęła już gwarancja, naprawienie sprzętu odbywa się za odpowiednią opłatą, która zależna będzie od rodzaju usterki, a także tego, czy konieczne będzie zakupienie dodatkowych części zamiennych.
Do serwisu warto udać się zatem wtedy, gdy samodzielne naprawienie sprzętu nie wchodzi w grę lub nie ma się takich umiejętności czy po prostu czasu. Oczywiście, zawsze lepiej jest powierzyć urządzenie ekspertom w tej dziedzinie, aby mogli oni przeprowadzić dokładną diagnostykę sprzętu, jeżeli nie wiadomo, co jest przyczyną usterki, a następnie wykonać naprawę. Również serwis może przeprowadzić dodatkowe prace konserwacyjne, na przykład czyszczenie urządzenia. W ten sposób można mieć pewność, że urządzenie będzie we właściwych rękach.
Czy naprawa jest zawsze opłacana?
Warto jednocześnie poruszyć kwestię opłacalności napraw drukarek, ponieważ nie zawsze warto decydować się na oddanie jej do serwisu. Dotyczy to przede wszystkim starszych modeli, które mają drogie w naprawie usterki. W takiej sytuacji może się okazać, że zakupienie nowej drukarki jest znacznie bardziej opłacalnym posunięciem niż naprawianie kilkuletniego modelu, który nie może zapewnić tak dobrej wydajności pracy i nie ma wielu funkcji, którymi mogą pochwalić się nowsze urządzenia.
Serwis zazwyczaj po przeprowadzeniu diagnostyki drukarki kontaktuje się z klientem, aby zapytać, czy wykonać naprawę. Wówczas można też otrzymać szacunkowe koszty jej przeprowadzenia. Gdy będą one bardzo wysokie, wtedy najlepiej zrezygnować z dalszych usług serwisu i poszukać nowego modelu. Wiele profesjonalnych serwisów drukarek i innego sprzętu biurowego prowadzi również sprzedaż takiego sprzętu, dlatego też na miejscu będzie można zaopatrzyć się w nowe urządzenie o dopasowanych do swoich potrzeb parametrach.
Jak wybrać dobry serwis?
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o poszukiwaniu odpowiedniego serwisu drukarek – dzisiaj jest w czym przebierać, ponieważ nawet w mniejszych miastach można skorzystać z profesjonalnego wsparcia. Gdy nie ma się podpisanej umowy serwisowej, wtedy trzeba wybrać serwis na własną rękę. Wyszukanie adresów nie jest żadnym problemem, ponieważ można zrobić to przez internet. Po wpisaniu do wyszukiwarki słów „naprawa drukarek” oraz dodaniu lokalizacji można natychmiast sprawdzić dostępne oferty.
Przy doborze dobrego serwisu warto zwrócić uwagę na jego doświadczenie w branży, im dłuższe, tym lepiej. W sieci można znaleźć także opinie na temat różnych firm, aby w ten sposób wybrać godne zaufania firmy gotowe do pomocy w razie usterki drukarki. Oczywiście, liczy się też cena, ale nie warto kierować się nią tylko i wyłącznie, ponieważ to jakość obsługi powinna być najważniejsza. Czasami lepiej dopłacić, aby mieć pewność, że drukarka będzie naprawiona szybko i skutecznie.
Gdy szukasz dobrego serwisu drukarek w Warszawie, zaprasza Fix&Print – firma posiadająca wieloletnie doświadczenie w tej branży. Prowadzi serwis urządzeń biurowych, w tym drukarek oraz kopiarek, a także zajmuje się pracami konserwacyjnymi i sprzedażą sprzętu.