Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/bti/public_html/012.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Jak zaprojektować skuteczną ulotkę reklamową? - praktyczne porady 2018

Sekrety skutecznej ulotki reklamowej

Dobra ulotka reklamowa powinna przyciągać wyglądem, a zatrzymywać treścią. Poznaj kilka porad, które pozwolą Ci w pełni wykorzystać potencjał ulotek.

Ulotki reklamowe – przeszłość czy przyszłość?

Skoro wiele osób traktuje ulotki reklamowe jako relikt przeszłości – skąd bierze się ich niesłabnąca popularność? Odpowiedź jest prosta – czy chcemy to przyznać, czy nie – ulotki nadal są jedną z najtańszych i najskuteczniejszych form reklamy. Oczywiście pod warunkiem, że zostaną odpowiednio przemyślane, zaprojektowane i kolportowane. Najczęściej wybiera się między ulotką dwustronną i składaną – czym się różnią i do czego najlepiej je wykorzystać?

skuteczna ulotka-skladana-i-jednostronna

Ulotka składana czy dwustronna?

Ulotki składane pozwalają estetycznie rozłożyć treść na kilka skrzydełek,  ułatwiając przyswojenie informacji. Ulotki składane chętnie są wybierane przez gabinety kosmetyczne, lekarskie, a także sklepy lub pensjonaty. Słowem – wszędzie tam, gdzie odbiorca chce poznać więcej szczegółów oferty i to w skondensowanej, przejrzystej formie. Ulotki składane poza treścią, pozwalają zmieścić także sporo grafiki – w tym np. zdjęcia, mapki i rysunki. Po prostu dużo treści w poręcznej formie i niezłej cenie.

Z kolei ulotki jedno- lub dwustronne są idealne do przekazania krótkiego komunikatu – zainteresowania ofertą, produktem lub miejscem. Tutaj od rozwinięcia informacji, ważniejsze jest zatrzymanie uwagi przechodnia. W takiej ulotce można pozwolić sobie na ostrzejsze kolory i bardziej charakterystyczną grafikę. Celujemy w kilka pierwszych sekund – jeśli uda nam się zatrzymać uwagę klienta, prawdopodobnie – wygraliśmy!

Pomysły na ulotki – rodzaje ulotek

Zanim wydrukujesz ulotkę, określ jej cel. Czy ma zachęcać do konkretnego działania (np. odwiedzenia restauracji), czy wyjaśniać i rozwijać dany temat. Warto dopasować rodzaj ulotki do miejsca kolportowania i oczekiwań odbiorcy. Bo zamiast rozdawać dużo i wszędzie – lepiej rozdać mniej, ale mądrzej.

Ulotka informacyjna świetnie się sprawdzi np. w poczekalni gabinetów kosmetycznych lub lekarskich – odbiorca ma wtedy czas i może wczytać się w jej treść. Ulotka składana jest też chętnie wykorzystywana przez branżę gastronomiczną i turystyczną. Ulotka może mieć formę najczęstszych pytań i odpowiedzi, opisu oferty wraz ze zdjęciami i mapką. Warto rozwazyć umieszczenie na ulotce konkretnych realizacji (np. zdjęć: przed i po) lub porad specjalistów. Zwiększamy wówczas szansę na to, że faktycznie ktoś będzie zainteresowany naszym przekazem i zachowa ulotkę.

Ulotka rozszerzająca ofertę. Ulotka może także poszerzać ofertę i pokazywać inne produkty, które mogą zainteresować danego odbiorcę. Takie ulotki często dodawane są przy zakupach (np. online), dając personalizowaną ofertę na dany asortyment. Na podobnej zasadzie działa ulotka z menu dodawana np. do zamówionej pizzy. Jeśli atrakcyjnie przedstawimy ofertę, zaproponujemy ciekawą, dedykowaną promocje – jest duża szansa, że klient szybko do nas wróci.

Ulotka inspiracyjna, dopasowana do okoliczności. Zamiast strzelać na oślep – lepiej dokładnie przemyśleć, co robimy i postawić na celowane akcje. Jeśli ulotki będą rozdawane w centrum handlowym np. w czasie świątecznym, warto potraktować je jako inspiracje – np. 5 pomysłów na prezent.  W sklepie wielobranżowym można dodać do ulotki ciekawe DIY – z jasną instrukcją i listą zakupów. Gdy te będą rozdawane na ulicy pełnej zmarzniętych, zabieganych ludzi: warto dać im zaproszenie na darmową, gorąca czekoladę i błogi relaks w naszej kafejce. Ważne, by połączyć funkcję reklamową z oczekiwaniami klienta, dając mu realną korzyść w danej sytuacji.

Ulotka gratis. To jeden z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów na zainteresowanie ofertą. Do ulotki warto dodać kod uprawniający do zniżki, darmowej wizyty lub zaproszenia na darmową kawę serwowaną przez samego szefa. Po prostu daj klientowi jasną korzyść i powód, by zachował ulotkę jako przepustkę do jej realizacji.

Drukuj skuteczne ulotki

Ogólnie można powiedzieć, że ulotki dzielimy na takie, które wpadną do kosza oraz takie, które zapadną w pamięć klienta. Jeśli dobrze wczujesz się w jego potrzeby, jest duża szansa, że ulotka będzie wspierać sukces Twojej firmy – powodzenia!

Udostępnij na:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *