Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/bti/public_html/012.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Czy reklamę na plakatach można uznać za reklamę publiczną? 2018

Zasady tworzenia skutecznego plakatu reklamowego

plakaty reklamoweMałe firmy wydają się mieć niewielkie szanse na rynku. Konkurencja jest liczna i na dodatek często potężna. Jak maleńkie przedsiębiorstwa mogą konkurować z molochami, które istnieją od lat i mają za sobą wielki kapitał. Otóż w większości przypadków jest to prawda, jednak małe przedsiębiorstwa mają także swoje plusy i niewątpliwą przewagę nad konkurencją. Jest nią personalizacja.

W małym sklepiku pani Basia za ladą zazwyczaj zna swoich klientów, rozmawia z nimi i pamięta co najbardziej lubią. Tego rodzaju firmy mają ludzkie podejście do klienta i odpowiadają bezpośrednio na jego prywatne potrzeby. Zamawiają towar, zmieniają produkty tylko dlatego, że klient tego właśnie chce lub potrzebuje. Małe firmy w ten sposób powinny zwracać się do klientów z przekazem reklamowym. Dobrym sposobem dla tego typu przedsiębiorstw są plakaty promocyjne.

 

PROMOWANIE MAŁEGO LOKALNEGO BIZNESU

Niewielkie firmy z wiadomych przyczyn w większości działają na okrojonym obszarze. Chyba że są to firmy mające działalność internetową. Wtedy obszar ich działania jest niemalże nieograniczony. Te jednak przedsiębiorstwa, które działają w realnym świecie nie zwojują od razu całego świata. Niewielki obszar łatwo zagospodarować przekazem promocyjnym. Firmy tego typu mogą same pokusić się o przygotowanie plakatu reklamowego i rozmieszczenie go po okolicy.

 

CECHY DOBREGO PLAKATU

Na dobrym plakacie reklamowym bez wątpienia powinna znaleźć się:

  • -nazwa firmy,
  • -jej logo (które musi kojarzyć się potencjalnym klientom z firmą)
  • -miejsce gdzie klienci znajdą tę firmę

W przekazie dobrze skupić się na jednej rzeczy. Przekaz reklamowy zawsze powinien bowiem mieć jakiś powód. Wtedy jest skuteczniejszy. Takim powodem może być na przykład chęć przywitania się, gdy firma dopiero wchodzi na dany teren. Można na tego rodzaju plakacie umieścić największe atuty danej firmy czyli cenę, bliskość, miłą atmosferę lub dodatkowe usługi (takie jak na przykład dostarczanie zakupów do domu klienta).

Kiedy firma już jakiś czas znajduje się na danym terenie, powodem do przekazu reklamowego może być jakaś okazja czyli święta lub rocznica firmy. Z tej okazji firma przygotowuje oczywiście dla klientów specjalną ofertę, którą na plakacie przedstawia.

 

DOBRZE DOBRANY PRZEKAZ TO KLUCZ DO SUKCESU

Niezależnie od oferty dobrze by plakat był przejrzysty i zrozumiały. Zbyt skomplikowany przekaz mógłby okazać się nudny lub zbyt wymagający. Nasza informacja ma trafić do klienta i przyciągnąć go do nas. Trzeba stosować proste zdania i chwytliwe propozycje. Dobrze stosować pewnego rodzaju słowa klucze takie jak: promocja, obniżka, rabat. Tego rodzaju słowa sugerują, że klient może zaoszczędzić dzięki nam pieniądze, to skłania go do wybrania właśnie nas a nie konkurencji.

Udostępnij na: