W pierwszej kolejności należy wspomnieć o tym, iż większość początkujących internautów otwierających e-sklep wybiera przypadkowo domenę internetową, a przecież od niej tak naprawdę w dużej mierze zależy czy odniesiemy sukces. Musimy mieć jednak świadomość tego, że dobra domena wpływa na jakość marki naszego sklepu internetowego. W związku z powyższym bardzo dokładnie powinniśmy przemyśleć to, jaką postać ona będzie miała. Pamiętamy także o tym, że nie warto jej kupować na rynku wtórnym, ponieważ wtedy może być nietrafiona, a poza tym nie będzie unikatowa.
Po pierwsze, nazwa sklepu powinna się równać nazwie domeny, a więc jeżeli sklep nazywa się „Kwiatuszek”, to domena powinna mieć formę kwiatuszek.pl. Oczywiście, dzięki temu osiągniemy spójność i co najważniejsze łatwiej będzie znaleźć naszą stronę w sieci. Otóż, niektóre osoby będą jej szukać, wpisując w wyszukiwarce nazwę sklepu. Aby to nie sprawiło im najmniejszego problemu, należy wypozycjonować w Gogle.pl naszą domenę na słowo „kwiatuszek” będące nazwą sklepu. Ponadto, nie należy budować własnej domeny na czyjejś subdomenie, gdyż wtedy na pewno nie wyrobimy sobie marki, a co najgorsze będziemy też uzależnieni od dysponenta domeny bazowej.
Oprócz tego, kiedy ze swoją ofertą chcemy dotrzeć do polskich klientów, wybieramy rozszerzenie pl. Natomiast, kiedy jesteśmy nastawieni również na klientów zagranicznych, rejestrujemy dwie domeny: twojadomena.pl i twojadomena.com. Oczywiście, w tym wypadku nie zapominamy o przekierowaniu witryny z jednej na drugą. Trzeba powiedzieć, iż domena powinna zawierać nazwę własną, a nie pospolite słowa-klucze, gdyż jest wtedy niebanalna. Z pewnością, domena może też nawiązywać do rodzaju prowadzonej działalności, bowiem będzie sugerować klientowi, co może zakupić w naszym sklepie. A, więc mile widziane są nazwy typu bluzeczki.pl, audio.pl, farby.pl. Nie zapominamy także o tym, by w domenie sklepu internetowego unikać polskich znaków, a jeżeli jest już to koniecznie, rejestrujemy domenę zarówno bez znaków diakrytycznymi jak i z polskimi znakami (IDN). Warto dodać, iż domena e-sklepu powinna być krótka, jednak nie należy jej też skracać na siłę, bo efekt może być odwrotny.
Jak widać, wybór domeny dla sklepu internetowego wcale nie jest taki łatwy, ponieważ kiedy będzie ciekawa i łatwa do zapamiętania, to będzie często odwiedzana, co przełoży się na zyski. Jednakże musimy uważać też, aby za bardzo nie była wyszukana, gdyż wtedy nie ma co liczyć na korzyści z sprzedaży w sklepie internetowym.