Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/bti/public_html/012.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Zasady skutecznej reklamy na forach internetowych? 2018

Jak przeprowadzić marketing szeptany na forach internetowych?

buzz-marketing Każdy kto prowadzi działalność gospodarczą, wie doskonale jak ważną rolę odgrywa promocja i reklama. Spośród wszystkich mediów, w dzisiejszych czasach to właśnie Internet staje się coraz bardziej znaczącym narzędziem reklamowym. Reklama on-line nie tylko jest bardziej skuteczna od drukowanej w prasie, nadawanej przez radio czy emitowanej w telewizji.

Nielubiane, ale bywają skuteczne. Często nachalne, rzadko otwierane z własnej woli, jednak zapamiętywane i kojarzone z daną firmą. Oto urok reklam w internecie. Młodzi ludzie mają do nich stosunek neutralny lub nawet trochę negatywny. Jednak jeśli zainteresuje ich produkt lub usługa, otwierają je. Czy warto więc stosować sztuczki, które zmuszają do oglądania reklam wbrew woli odbiorcy? Z ich powodu wzrasta w internautach irytacja, a także popularność programów blokujących reklamy.

Za jej atrakcyjnością przemawia także cena oraz koszt przygotowania, które są nieraz kilkakrotnie niższe od tych bardziej tradycyjnych. Świetnym miejscem na promowanie swoich produktów i usług, z racji możliwości znalezienia konkretnej grupy docelowej potencjalnych użytkowników towarów, są fora internetowe.

 

JAK WYBRAĆ DOPOWIEDNIĄ FORMĘ REKLAMY?

Fora internetowe są dość popularną formą zrzeszania ludzi wokół jakiegoś tematu, to miejsca, w którym ludzie wymieniają się opiniami, dzielą się problemami i wspólnie szukają rozwiązania dla nich. W sieci można natknąć się na całe mnóstwo różnego typu forów internetowych i wiele z nich marketingowcy wykorzystują jako narzędzia reklamy internetowej.

Różnorodność reklam w internecie z pewnością przebija ilość gatunków reklam tradycyjnych. Jest w czym wybierać. Zaczynając banera głównego, znajdującego się na górze strony lub wędrującego wraz kursorem, przez expand baner, który po najechaniu na niego zmienia rozmiar, aż po top layer, czyli półminutową animację i scrool baner poruszający się wraz ze stroną. Jest ich zdecydowanie więcej, ale młodzi ludzie, zapytani o skuteczność reklam w internecie, uważają, że skuteczniejsze są tradycyjne, bo docierają do ludzi w każdym wieku.

Tymczasem większość z użytkowników internetu korzysta z reklam internetowych. Należą przecież do nich także strony na temat działalności różnych firm, które odpowiednio zaprojektowane, często wpływają na naszą ostateczną decyzję o zakupu jakiegoś produktu. Podobna rzecz ma się z forami internetowymi, gdzie wymienia się uwagi na temat czyichś usług lub jakichś produktów, co do złudzenia przypominamarketing wirusowy – szeptany. Młodzież reklamuje także samych siebie, zakładając konta w serwisach społecznościowych.

 

GDZIE UMIESZCZAĆ INFORMACJE O FIRMIE?

Na szczególną uwagę zasługują jednak tylko te fora, która mają dużą ilość użytkowników i są stale aktualizowane – na innych nie warto się trudzić. Ponadto trzeba wybierać fora internetowe związane z branżą, w jakiej działamy.

Niezwykle istotne w reklamie na forum jest pisanie sensownych komentarzy dotyczących tematu. Warto także delikatnie wpleść w nie więcej niż jeden odnośnik do naszej witryny. Jeśli przedsiębiorstwo posiada stronę internetową lub sklep internetowy, bardzo ważne jest pozycjonowanie, dlatego linki warto umieszczać, gdzie tylko to możliwe. Teksty w żadnym wypadku nie mogą być nudne, powinny zaciekawić czytającego, przyciągnąć i zachęcać do kliknięcia na link. Jeśli ludzi zobaczą, że mądrze piszemy i znamy się na tym, o czym piszemy, sami będą chętnie odwiedzać nasze strony i będą je polecać je innym. Jest to tak zwany marketing szeptany.

Trzeba jednak pamiętać, że na niektórych forach istnieje zakaz umieszczania jakichkolwiek linków i reklam, dlatego zanim to zrobimy, warto zapoznać się z regulaminem forum. Jednak jeśli reklama jest dozwolona, i tak może zostać usunięta, jeśli znacznie odbiega znacznie od tematu. Fora internetowe są wspaniałym narzędziem reklamowym, jednak trzeba umieć należycie z nich korzystać.

KTO ZARABIA NA REKLAMIE W INTERNECIE?

Reklamy w internecie to prawdziwa żyła złota. Zarabiają na nich seo copywriterzy oraz hostingowcy. Dzięki nim tworzy się nowe zawody, w których odnajduję się coraz więcej ludzi i nieźle na tym zarabia, na dodatek robiąc to, co lubi. Należy do nich pozycjonowanie stron www w wyszukiwarce, bezpośrednio wpływające na popularność stron internetowych, a więc i skuteczność reklamy internetowej. Jak widać, choć reklamy w sieci są częstym powodem do narzekań, wiele ludzi odnajduje w nich swoją przyszłość, a także traktuje jako chleb powszedni.

Udostępnij na: